Kindertandarts
Beste patiënt,
Gelieve hieronder een aantal zaken te vinden die uw bezoek, zowel voor u als voor uw tandarts, kunnen bespoedigen.
Gezondheidstoestand.
Indien uw gezondheidstoestand sinds uw laatste tandartsbezoek veranderd is, is het aangewezen om de tandarts daarvan op de hoogte te brengen zodat wij daar ook rekening mee kunnen houden.
Wees steeds op tijd.
Probeer steeds op tijd te zijn op uw afspraak. Indien dit niet lukt, probeer de tandarts dan zo snel mogelijk te verwittigen en de vertraging te beperken tot een minimum. Wanneer u te laat bent, zal de tandarts met uw behandeling later klaar zijn, waardoor alle mensen na u ook moeten wachten. U wordt toch ook graag op tijd geholpen?Wijzelf zullen ook steeds proberen het afgesproken uur van uw consultatie te respecteren. Soms gebeurt het wel eens dat een behandeling onverwacht toch wat uitloopt of dat een patiënt met een trauma in de planning moet ingepast worden. Hierdoor kan uw behandeling inderdaad misschien ook wat later aanvangen. Gelieve ons hiervoor dan te verontschuldigen.
De tandarts gaat tot het uiterste voor u.
Er kan geen garantie verleend worden op tandheelkundige behandelingen. Tandheelkunde is een 'inspanningsverbintenis' wat betekent dat wij ons uiterste best doen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Er zijn echter ook factoren die we niet onder controle hebben en die het resultaat of de duurzaamheid van een behandeling kunnen beïnvloeden.
Tanden poetsen.
Het is voor uw tandarts zeer fijn om in een frisse mond te werken. Het wordt dus ten zeerste op prijs gesteld als u uw tanden poetst voor uw bezoek.
Betalingen.
Voor ieders veiligheid wordt gevraagd om zoveel mogelijk met bancontact te betalen.
Tarieven.
De tarieven voorgesteld door de mutualiteiten laten ons niet toe om een moderne, kwaliteitsvolle praktijk te runnen. Het gebruik van betere materialen, de moeilijkheidsgraad van de behandelingen en extra benodigde tijd zijn factoren die de kostprijs bepalen.Wij werken dus NIET aan conventieprijzen. Wat wil dit zeggen: u krijgt per behandeling evenveel terugbetaald als bij een 'geconventioneerde tandarts maar het remgeld, het deel dat u niet terugbetaald krijgt, kan hoger liggen.Heeft u een vraag over de kostprijs van uw behandeling, dan helpen wij u graag verder.
Uw afspraak.
Voor het maken van een afspraak kan u ons het beste telefonisch contacteren. Wij zijn vaak niet in de mogelijkheid om de telefoon onmiddellijk op te nemen. Aarzel dan niet om een boodschap in te spreken op het antwoordapparaat en dan proberen wij u terug te contacteren.Na het maken van een afspraak, krijgt u ter bevestiging een mail. Enige tijd voorafgaand uw afspraak, meestal 1 week voordien, proberen wij u ook per mail hieraan te herinneren. Indien u deze mails, door één of andere reden, niet zou ontvangen is dit geen excuus om uw afspraak niet na te komen. U bent als patiënt zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van uw agenda.Wij begrijpen dat er soms onvoorziene omstandigheden zijn waardoor u uw afspraak niet kan nakomen en zullen, bij tijdig verwittigen, u dan ook graag een nieuwe afspraak geven. Hou er wel rekening mee dat er lange wachtlijsten zijn waardoor uw afspraak dan wel enige tijd kan uitgesteld worden.Bij het niet nakomen van een afspraak zijn wij genoodzaakt om, ter compensatie van de vaste kosten die blijven doorlopen, u de verloren tijd aan te rekenen.